Saturday, March 19, 2011

Cita-cita dan matlamat?

Salam..

Hye guys..

Hari ni ntah kenapa aku rasa tergerak nak tulis (update) kat blog nih.. Sebenarnya aku keliru nih.. dan tak tau ape yg terbaik untuk diri aku.. 

Nak dipendekkan cerita, Cita-cita dan Matlamat, perkara yang sama ke? kenapa ek masa kita sekolah2 rendah dulu, kita mesti ada sekurang kurangnya satu cita-cita? kalau xda tu macam xde matlamat la.. so cita-cita mmg berkait rapat la dengan matlamat.. urmm.. oke2 , i see.. hehe (ape yg aku cube merepak ni?)





Ape yang aku nak sampaikan dalam entry kali nih sebenarnya pasal cita-cita dan matlamat aku.. :D
k lah start dari sekolah rendah, bila cikgu suruh isi borang maklumat diri.. part nak isi cita-cita tu la aku paling susah nak tulis.. yela.. masa tu aku mana la tau, menatang ape cita-cita tu.. Cikgu pun terangkan, "kamu letak la Polis ke, Bomba, Doktor, Peguam ataupun Askar" macam tu la.. see.. masa tu aku cume tau yg cita2 nih boleh letak 5 tu je.. so aku pun pilih la nak jadi peguam.. tah kenapa aku pilih peguam pun xtau laa.. maybe nama dia unik kot.. hehe , ni sekolah rendah..

Masok lak sekolah menengah.. still lagi aku letak Peguam sebagai cita2 aku.. aku xnampak lagi ape cita2 sebenar aku.. tapi masa tu mmg aku minat gile ngan peguam.. bila masok menengah atas.. form 4 dgn form 5... terlari bidang lak.. cikgu kata kalau nak jadi peguam kena amik sastera.. belajar sejarah la ape laa.. tapi masa aku masok form 4 aku amek elektrik.. dah sudaaa.. nampak la pulak pekerjaan baru.. ENGINEER (JURUTERA) waa.. masa tu aku pk , keja Engineer ni gaji besau.. tu yang aku nk tu.. haha.. 

Masok form 5.. aku tambah subjek.. pendidikan seni.. dah sudahh.. masa ni aku jadi taksub gile ngan seni.. (etceli mmg dah lama minat bidang seni).. tapi masa tu aku dah kompon nak kejar jadi engineer.. masa tu jugak la aku berbelah bahagi.. pe yg aku nk sebenarnya nih.. seni o engineer.. tapi hakikatnya aku belajr je.. haha..

Abes sekolah lak.. nak mohon IPTA, lagi satu perkara yang buat aku pening.. "Nak Amek course ape ni?" aku nak amek bidang seni.. tapi parent aku nak aku sambung elektrik.. adoi.. last2, aku main isi je.. tapi aku lebihkan elektrik.. (dalam hati nak sgt dapat seni).. tak silap aku bidang seni yg aku mohon masa tu, Senibina Reka bentuk kut.. aku minat wat2 design nih.. tuh yg aku nk belajar tu.. tapiii...

aku dapat bidang Elektrik gak..
Diploma Kejuruteraan Elektronik Kawalan

course ni lebih kepada Robot la.. ermm boleh laa.. tapi lam hati aku still nak Seni.. haha

persoalan aku..
Boleh tak pas abes Diploma in Electronic Engineering (Controller) ni aku nak amek Diploma in Art and Design lak.. (ade ke course ni?) haha.. tapi yg penting lam graphic laa.. boleh tak? tapi tu lah .. rasa macam lambat lak.. penin pale aku blaja letrik.. ape2 pun.. belajar jela.. nasib kita , kita tak tau .. betul tak??




Menuntut Ilmu selagi termampu




~TAMAT~

p/s: terima kasih la sudi baca

0 orang berbicara:

..::Nuffnang Ads::..