Monday, July 9, 2012

Kes Disiplin ?



Hi guys
Assalamualaikum



Laporan Latihan Industri.. 9hb kena hantar... pergh dari malam tadi ni nervous gila, tak tau la nape nervous camni, rasa macam x sedap hati je.. macam-macam bermain kat fikiran ni, "lepas ke", "ok ke", "lengkap ke", "berjalan lancar ke" ermmm , hanya tuhan ja yang tau perasaan aku mcm mana malam tadi. Sampai nak tidur pun still ingat Final Report, Uishh... tak tenteram lah...

Setibanya di Politeknik Premier Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam pagi tadi kul 9 pagi ,aku gagahkan diri gak walaupun agak nervous then buad pendaftaran, macam-macam lah poli skg, spotcheck tulah la ini lah.. nasib baik aku ni dak baik.. ikod peraturan la katakan... dah daftar nama masuk lak kat dalam lab untuk isi borang-borang berkaitan, aku dah mula nervous balik dah masa tu tgk lect sebok cek report org satu persatu, aku pun beratur tunggu giliran untuk diperiksa report yang dah aku siapkan ni.

Sampai je giliran aku, lecturer tuh bg  aku senarai nama suruh semak dgn sign, ade pembetulan tak, Oh My GOD!! nape dalam data (senarai nama) tu tempat LI aku tempat lain sedangkan aku LI kat tempat lain. Aku dah mula rasa tak sedap hati, aku pun betulkan lah tempat LI aku tu.. Then aku bagi la segala dokumen-dokumen kat pemeriksa tu untuk diperiksa. dah siap cek, report xde masalah.. lect tuh bagi senarai nama kedua untuk ditandatangan menandakan kita dah submit report untuk diperiksa.. sekali aku tgk listname tu ade note kat tepi, siap dibulatkan lagi, ringkas je "MASALAH DISIPLIN, SILA JUMPA PN AYUNI" dah sudah, ape pulak ni, masa tu aku feel down gile, adoi..!!

Aku pun pegi lah jumpe puan Ayuni tuh, sedih kud dengar die explain.. huhu, malas nak cite kat sini... dan sekarang die suruh aku wat formal letter untuk simpanan PSA menandakan dah buat pembatalan kat company tu. perghh.. masak2... tension dibuatnya...

p/s: moral of the story korang lau nak praktikal jgn apply tempat banyak2, focus kat 1 tempat je, sampai dia bagi feedback dan selalu follow up, jgn jadi macam kes aku ni, dalam data lain tempat LI lain, xtau nak salahkan sape, poli ke atau aku yang salah.. tapi ape boleh buad.. aku lh yang salah kud.. kalau boleh undur masa nih, aku g je tmpat LI yang dah ada dalam data, xpayah serabot2 macam ni!! errr, kbaii

0 orang berbicara:

..::Nuffnang Ads::..