Sunday, December 12, 2010

AKU? DAPAT MASOK IPTA

macam tak percaya je aku dah 18tahun, cepatnya lah masa berlalu (dulu aku rasanya lama sangat nak besar) habis spm je aku ingat malas nak sambung blaja, nak keja cari duit pastuh kawin,haha. atas desakan keluarga aku pon mohon la semua2 permohonan yg open.. aku mohon KPLSPM, Politeknik, U macam2 la. Aku tak kesah pon dapat mana (tp dalam hati nak sangat masok U).. Aku mengharapkan permohonan aku tuh dapat yang jauh2. tak kesah lah Poli ke U asalkan JAUH!! teringin nak merantau negeri orang beb, takdelah dowk sini je. nak jalan negeri orang .. entah bila lah.. huhu, tunggu punya tunggu, result SPM keluar ( rilex dulu, baru SPM), dengan keputusan aku yg amat memberangsangkan tuh.. aku rasa aku tak dapat masok U kowt (kot jela, keputusan permohonan belum keluar lagi)

tak lama lepas tuh, keputusan kemasukan ke IPTA pun keluar, punya la excited ni nak p cek kat cc.. dalam perjalanan ke cc tu kepala otak aku ni da fikir UiTm la,UTM la UIA la.. sesampai je kat cc, aku punya la excited.. aku cakap kat abg cc tuh, "pc 14 open bang" sekali on tengok2 internet kat cc tuh takde la..
dengan perasaan yang berbaur excited dan keewa tuh, aku pun suruh la abg cc tu off pc (baik tutup kedai jela bang kalau xde internet), ehh, marah pulak.. aku pun p la ronda2 cari2 kot2 ade cc berdekatan..aku ni jarang g cc tempat lain.. tempat abg tu je slalu aku pegi..
ronda punya ronda terjumpa cc, tapi agak jauh la.. masok2 je.. aku tanya "ada internet tak?" die pun jawab ada.. nasib baik ade.. aku cek la kat situ.. bukak2 je web dye, sekali cek.. aku tak dapat U.. agak sedih, kaciwa dan hampa gak mas tuh (huhu). Aku dah malas nak pikir pasal belajar aku pun kerja, nak tau kerja ape??









hah, nilah kerja aku dulu "KFC", macam tak percaya jea aku leyh dapat keja KFC, cashier pulak tuh (haha). kerja punya kerja, aku rasa syok pulak kerja KFC ni.. yela, mana tak syok.. time break dapat makan free, aku lau makanan free ni ske bebeno aih..


aku ingat aku nak keja situ je.. gaji pon boleh tahan kalau aku sorang la.. tapi aku terlupa yg result kemasukan poli belom keluar lagi, genap je aku keja sebulan kat KFC result kemasukan poli pon keluar, aku biasa2 je.. sekali cek, aku dapat.. Politeknik Premier lagi tu (poli yg bakal jd U) tapi sedikit kecewa mas tuh, aku dapat Politeknik Shah Alam je, (huhu).. naseb baik dapat kursus best Diploma Kejuruteraan Elektronik Kawalan, (fuh, bunyi macam bagos jew) hehe,







daftar je kat kat poli tuh, memang excite la katakan macam rusa masok kg (padahal tempat sendiri) . bukan ape tak penah merasa lagi blajar std IPTA ni.. memang syok gile..aku tak tau la pe yg syok..

dapat pulak budak2 kelas yg gila, DJK 1B dengan trademark "mu yakeng Mu faqoh" versi kelntan, aku pun ikot gile la.. hee..

gambar:
barisan hadapan dari kiri;
yann,bella,ejad,echi,kamarul,syamen,fitri,fitrah,wani

barisan tengah dari kiri;
fuad,fahmi,shahiran,saddam,wan,azrie,faizul,khali,ilham,afiq,saya,muis

barisan belakang dari kiri;
cah,najib,a'aan,azam,naqib,exquan,amirul,ismail,hazim

walaubagaimana pun aku seronok menjadi warga Politeknik Premier Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam.

mata wa da nantok..
byk sgt aku mencarut cerita malam ni..
choww..

masih demam: Azri Hafizi Mohd Zanuri



0 orang berbicara:

..::Nuffnang Ads::..